סגירת המעגל של החזן • "ואז נפתלי התיישב ליד הפסנתר הכבד"

    "את הלחן הזה אני זוכה לבצע מאז. בשבוע שעבר זכיתי לבצע אותו שוב עם מקהלת המכון בערב לזכרו של חוקר החזנות עקיבא צימרמן ז"ל, שאהב והעריך חזנות כזו "של עמוד התפילה" עד מאד"
    דוד לזר No Comments on סגירת המעגל של החזן • "ואז נפתלי התיישב ליד הפסנתר הכבד"

    בקונצרט לזכרו של חוקר החזנות, ביצע החזן דניאל כל טוב את 'השכיבנו' בלחנם של שלמה זלמן ריבלין והחזן נפתלי הרשטיק • הערב הוא חושף את סיפור גילגולה של היצירה

    צילום: צילום: שלום בוהארון
    "את הלחן הזה אני זוכה לבצע מאז. בשבוע שעבר זכיתי לבצע אותו שוב עם מקהלת המכון בערב לזכרו של חוקר החזנות עקיבא צימרמן ז"ל, שאהב והעריך חזנות כזו "של עמוד התפילה" עד מאד"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבוע שעבר התקיים קונצרט חזנות ייחודי בהיכל בית הכנסת הגדול בתל אביב, בהפקת מכון תל אביב לחזנות, לזכרו של חוקר החזנות עקיבא צימרמן ז"ל לרגל ציון ה-30 לפטירתו, ולרגל יום ירושלים.

    באירוע הופיעו צמרת עולם החזנות, בוגרי ותלמידי מכון תל אביב לחזנות, החזנים, חיים אליעזר הרשטיק, סיימון כהן, שלמה גליק, שלום סלומון, יעקב רובין, נתנאל אילוביצקי, דוד צייטק, משה פישל, יצחק זלמן ואודי שפילמן, כשלתפילת ערבית עבר לפני התיבה, החזן הראשי של כפר שמריהו דניאל כל טוב.

    בנוסף, ליוו את הערב, מקהלת החזנים של מכון תל אביב לחזנות בניצוחו של החזן נפתלי הרשטיק והאנסמבל האינסטרומנטלי בניהולו המוזיקלי של ריימונד גולדשטיין.

    בתיעוד מתפילת ערבית באירוע, נראה החזן כל טוב כשהוא מבצע את 'השכיבנו' בלחנם של שלמה זלמן ריבלין והחזן נפתלי הרשטיק.

    "לפני כמה שנים בהיותי תלמיד צעיר במכון תל אביב לחזנות, הצטרפתי לנסיעה השנתית של המכון לסיור הופעות בארה"ב. נפתלי הרשטיק הטיל עלי אז את הסולו של "השכיבנו", כתב הערב כל טוב כהסבר לביצוע.

    "נעימת הפתיחה של היצירה הזו, כמו נעימת הסיום היא פרי לחנו של מורה החזנים הירושלמי האגדי שלמה זלמן ריבלין, אותה שכלל נפתלי לכדי יופי והדר עם התוספת של "ופרוש עלינו" המפתיע", לדבריו, "בנוהג שבמכון, לאחר הפתיחה, הסולן עובר לרצ'יטטיב כזה או אחר – אני ביקשתי את נפתלי "ילמדנו רבנו" איזה רצ'יטטיב אשמיע אני? ויתיישב נפתלי ליד הפסנתר הכבד שבביתו ברחוב ברטנורא, ולאחר שווידא שאני מקליט – שר בטייק אחד רצ'יטטיב מרתק ובנוי לתפארת".

    "את הלחן הזה אני זוכה לבצע מאז. בשבוע שעבר זכיתי לבצע אותו שוב עם מקהלת המכון בערב לזכרו של חוקר החזנות עקיבא צימרמן ז"ל, שאהב והעריך חזנות כזו "של עמוד התפילה" עד מאד", סיים החזן כל טוב את דבריו.

    (צילום: שלי בוהארון)



    0 תגובות